טיול לברצלונה – פרק א'

טוב אז יש סיבה טובה (בעצם כמה סיבות טובות) מדוע לא העליתי פוסטים יותר משבוע- אז בשבוע שעבר חגגתי את יום הולדתי ה -30! כן, כן החלפתי קידומת, התבגרתי וכעת מתחילה עשור חדש, מקווה שיהיה זה עשור עמוס בהפתעות חדשות וטובות, עשייה ויצירה ומקווה שאזכה ללקוחות מקסימים ונפלאים, כמו שהיו עד עכשיו.

לרגל יום הולדתי, גיא בעלי המקסים, הפתיע אותי בזוג כרטיסי טיסה לברצלונה למשך שבוע ! מאחר והוא חוגג את יום הולדתו שלושה ימים לפניי (כן, שנינו מזל אריה) החגיגה היתה כפולה, וכך, בשמחה רבה, נסענו לעיר הסיאסטות והפיאסטות לחגוג שני ימי הולדת, להתרענן ולהתאוורר באחת הערים היפיפיות ביותר בעולם.

מאחר ואני עוסקת בעיצוב, וזהו בלוג עיצוב, מרבית הפוסט יהיה מנקודת מבט עיצובית, אז מי שרוצה לקבל התרשמות מפן עיצובי אז בבקשה(:ומאחר והספקנו לטייל בה-מ-ו-ן מקומות בברלונה ומחוצה לה, אחלק את הפוסט הזה לשני חלקים בהמשכים:

התחלנו את הטיול בנסיעה לעיר חירונה שברצועת החוף בקוסטה ברבה. עיר חופית, שקטה ויפייפיה, ישנו במלון יפייפה מעוצב ומודרני. כשהגענו למלון, בירכו אותנו לשלום זרים של קאלות לבנות יפייפיות, אומנות ענקית מברזל חלוד ושני כיסאות מקש וברזל מדליקים ביותר:

עיצוב פנים והום סטיילינג

אומנות חלודה ענקית מקבלת את פני האורחים למלון-בהחלט מרשים!

עיצוב והלבשת הבית

כמה מדליקות הכורסאות האלו? נראות כאילו חסרות משקל אבל בתוך המבנה החיצוני של הכורסא העשוי מסוג של במבוק, יש בסיס מאוד חזק ממתכת והן בהחלט נוחות!

בעיר חירונה, ישבנו בבית קפה באמצע מרכז העיר, אכלנו טאפסים ושתינו שמפניה:

טיול לברצלונה

הציוד למטייל; שמפניה, בירה ומפה (:

החדר שלנו במלון היה מאוד מעוצב, עם פינת כתיבה משולחן מעץ גושני וכיסא משרדי שחור קלאסי:

עיצוב חדרי עבודה

פינת עבודה מעוצבת ושייקית במלון

טיול רגלי בסמטאות העיר, הוביל למציאת מבנים ישנים מדהימים:

ותאמינו או לא, אבל זה חלק ממבנה של בית ספר שכונתי:

מעצבת פנים

דוכן ענק של פרחים בשוק אוכל:

פרחים

פרחים פרחים פרחים- מכל הסוגים ומכל המינים איזה כיף!

כשעה נסיעה מהעיר חירונה, נמצא המוזיאון של דאלי. בוודאי שמעתם על האומן דאלי- הבנאדם היה גאון יצירתי שאין דברים כאלה…

ככה דאלי ביטא את התת מודע שלו בציור ענקי ומרשים

מוזיאון של דאלי

זו התקרה של המוזיאון של דאלי; היא מדמה את עין הזבוב ומה שהזבוב למעשה רואה מנקודת מבטו (דאלי התעניין מאוד בבעלי חיים

אומנות

וזה עוד מיצג ענק שלו; הוא הושפע מאוד מהזוהר ההוליוודי של שנות ה-50 ובעיקר משחקנית אחת מפורסמת (ששכחתי את שמה תסלחו לי…) הוא למעשה לקח השראה מפניה וייצג אותם כרהיטים בחדר מגורים- השפתיים הן ספה, האף הוא קמין והעיניים הן תמונות.

אחרי שלושה ימים בקוסטה ברבה, נסענו לברצלונה. הזמנו חדר במלון דירות. מלון דירות לעומת מלון רגיל הוא מיוחד וחוויתי בהרבה- הוא נותן לך לחוות את האותנטיות של העיר ולהרגיש כאילו אתה תושב בעצמך. התגוררנו במלון דירות שיקי מאוד- תקרות גבוהות, דלתות ישנות משופשפות, אריחים מצויירים בכל חדר, כיסאות איימס צבעוניים בחדר האוכל המשותף, אומנות מודרנית על הקירות ודלתות בגוון ירקרק משופשף במרפסת הקטנטנה והמקסימה שהיתה לנו בחדר. השילוב הזה בין ישן לחדש הקסים אותי.

עיצוב פנים והום סטיילינג

החדר שלנו היה מאוד מינימליסטי אבל מעוצב; מיטה לבנה נקייה עם מצעים לבנים מגוהצים, ראש מיטה ושתי שידות מובנות לקיר מגבס וכיסא איימס שחור עם ידיות בפינה

עיצוב פנים דירות

מעצבת פנים

עוז זוית על חדר האוכל

כיסאות איימס צבעוניים

שולחן האוכל הענק המורכב מפלטה ענקית ומעליה אריחים בשחור ולבן. הכיסאות הצבעוניים של איימס מחמיאים למראה המיושן ושל הדירה מכניסים בו קסם

אומנות גרפית צבעונית וצעירה על הקירות

תמונות לבית

עוד קצת אומנות…

פינת אוכל

על השולחן נמצאו עיתונים ישנים של מגזין ברצלונה

מעצבת בתים

תמונות לבית

החלטנו ללכת ברגל. והרבה. החלטנו פשוט ללכת לאיבוד בין הסמטאות השונות, וכך באמת מצאנו פנינות חמד נסתרות אליהן מרבית התיירים לא מגיעים, אני נותנת לכם הצצה לחנויות האלו…

חנות ענקית לפריטי כתיבה, ניירות מעוצבים, וואשי טייפ ועוד- ממתק למי שעוסק בגרפיקה, עיצוב גרפי או סתם למי שאוהב דברים יפים(:

20140807_103221

חלון הראווה של החנות- הקופסאות, הניירות, וכל הפריטים מסודרים בצבעוניות וקומפוזיציה נכונה שקורצת לך להיכנס לחנות. קצת נראה כמו חנות ממתקים…

20140807_103329

בתןך החנות- הכל מסודר לפי צבע מה שהופך את חווית הקניה בחנות לחוויתית ומהנה ביותר

עיצוב פנים

מגירה של וואשי טייפ בכל הצבעים והדוגמאות שיש…

לאחר מכן מצאנו חנות בשם "Impossible" שמוכרת מצלמות פולארויד ישנות וחדשות. בחנות היתה גם פינה של פריטי נוי לילדים:

הכניסה לחנות מינימליסטית ומזמינה

עיצוב חדרי ילדים

צעצועים של פילונים קטנים בצבעים שונים-פשוט מקסים

עיצוב הבית

צעצועים מעץ לילדים- מזכירים קצת את הבבושקות של פעם פשוט מקסים!

חנות למצלמות

מצלמות פולארויד כמו של פעם אבל במראה מחודש ובצבעוניות מדליקה

עוד חנות לעיצוב, היא חנות בשם "Domastico" המוכרת רהיטי ופריטי רטרו מדליקים:

עיצוב הבית

חלון הראווה הצדדי של החנות; שולחן כחלחל ומעליו מקבץ של מנורות תקרה צבעוניות ממש כמו סוכריות

עיצוב והלבשת הבית

בתוך החנות כל פינה מציגה פינה אחרת בבית. בפינה זו מוצגת פינת אוכל עם שולחן בצורת אליפסה ומסביבה כיסאות השונים אחד מהשני לבנים

מעצבת פנים במרכז

פינת עבודה בחנות; שולחן מעץ רטרו מובהק, מדפים מדליקים וכיסא משגע

עיצוב חדר מגורים

כורסא שחורה קלאסית של אימס, ספרייה נמוכה מעץ ושטיח בדוגמא מדליקה

עיצוב פנים והום סטיילינג5

מבחר של כיסאות בחנות

מדפים קטנים ממתכת ומעץ המציגים פריטי אקססוריז משגעים

חלון הראווה של החנות

באותו רחוב, מצאנו חנות קצת אחרת, מוזרה במקצת (וכשאני אומרת מוזרה, אני מתכוונת לזה בצורה הכי טובה שיש…) שרק אחריי שנכנסים אלייה (החנות ארוכה וצרה) מגלים כמה אוצרות חבויים יש בתוכה; צעצועי ילדים של פעם משנות ה 70 וה-80, אומנות מוזרה ומדליקה ועוד פריטים שנאספו משנים קודמות. אנחנו רכשנו לריי שני מכוניות צעצוע של פעם. המוכר בחנות היה בחור צעיר נחמד ומדליק, שאל אותנו מהיכן אנחנו וכשענינו לו שאנחנו מישראל, הוא סיפר שהוא פגש בטיול שעשה בחור ישראלי והוא ממש אוהב אותנו

הכניסה לחנות מתחילה בקיר ארוך מאוד, עליו תלויות המון המון יצירות אומנות תלת ממדיות שכאלו וממוסגרות

אומנות לקיר

רכבת מקבלת את פני הבאים לחנות- היא באמת מסתובבת לאורך כל החנות בחלק העליון של הקיר

בקיר הנוסף לכניסה לחנות, תלויות עוד יצירות אומנות מדליקות,צבעוניות וגרפיות

סט ענק של צעצועים מלפני 10, 20,ו-30 שנה נגלו בסוף החנות. רכשנו לריי שניים כאלו

20140807_120258

עיצוב פנים

אופניים וינטג'יות שנשענות על שידת מגירות וינטג'ית גם היא…כמה יופי….

עיצוב הבית

עוד צעצועים מדליקים של פעם…

בערב עצרנו לשתות בבר שמוכר ביורו אחד (!) בירה ענקית וביורו וחצי סנגרייה ענקית!

טיול לברצלונה

מימין- המשקה הנפוץ והטעים בברצלונה- סנגרייה (:

טיול לברצלונה2

גיא ואני- לחיים!

עוד מסעדה עם כיסאות ורודים ופוסטרים מדליקים על הקירות שנתגלתה במקרה בשיטוט ברחובות העיר:

20140807_210612

הום סטיילינג

אני אוהבת ורוד, זה ידוע וכשראיתי את המסעדה הזו שיש לה כיסאות ורודים, כריות ורודות ואומנות ורודה על הקירות- הוקסמתי!

זהו זה לחלק א' של ברצלונה… בפוסט הבא אכתוב על המשך הטיול יש למה לצפות- עוד תמונות מעוררות השראה!